tiistai 15. syyskuuta 2015

10 päivää Italiassa!!!

10 päivää Italiassa! Ihan eka juttu mikä tulee nyt mieleen on et koulu alko maanantaina! Mua ei oo koskaan varmaan jännittänyt yhtä paljon. Tunne oli ku ihan ensimmäisenä koulupäivänä, kun host-äiti saatto mut koulun pihalle ja melkein tärisin ku jännitti nii paljo. Pelotti sama ku mikä luultavasti kaikkia muitakin vaihtareita: ei löydä ketään kenen kanssa puhua tai ei pääse mukaan keskusteluun muuten. Olin edellisenä perjantaina yhdessä kirkon tapahtumassa tutustunut muutamaan samaa koulua käyvään tyttöön ja yksi heistä lupasi pelastaa mut heti aamulla ja saattaa mut mun omaan luokkaan. Koko luokka innostui kun astuin sisään ja kaikki on ottanu mut lämpimästi vastaan. Tiedän, että on vaikeaa joskus luoda suhteita muihin ihmisiin. Tässä tilanteessa kieli tekee siitä vielä hankalamman, mutta luokkakaverini vaikuttavat todella mukavilta ja he ovat tunneilla "tukena" aina kun sitä tarvitsen. Vielä en koulusta tän enempää voi sanoa, koska oon käyny vasta pari päivää.
      Oon viime viikon aikana myös tavannut paljon muita vaihtareita. Sunnuntaina meillä oli orientaatio päivä Paviassa. Oli tosi kiva tavata muita oman piirin vaihtareita. Syötiin hyvää ruokaa ja tehtiin kierros Paviassa (ja tietenki unohdin kameran autoon kierroksen ajaks). Ollaan välillä myös tavattu mun lähellä asuvien vaihtarien kanssa Cremonan keskustassa aina välillä. Kaikki paikat missä käyn on niin lähellä, että pystyn pyöräilemään helposti paikasta toiseen. Oon oppinu tuntemaan jo alueen meko hyvin. Tänään kävin lounaan jälkeen salilla Amerikkalaisen kaverin kanssa, mutta oon nyt tän parin koulupäivän jälkeen jo sen verran väsyny, että ei oikeen muuta tullu tänää tehtyy.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti